петък, 3 април 2009 г.

Бала: Стоя твърдо зад БФС, Мъри и Наско

Треньорът на Черноморец (Бургас), Красимир Балъков, даде специално интервю за Gol.bg. Легендата от САЩ 94 заедно с Фреди Бобич е на път да превърне "акулите" в най-бързоразвиващият се български клуб. Пред нас Бала говори за треньорската си кариера и амбициите си, националния отбор и разбира се тима, от който той стартира за големия футбол - Етър.



За разлика от доста футболни звезди, вие предпочетохте да започнете внимателно треньорската си кариера, без да се хвърляте в дълбоките води. След колко време ще ви видим да водите някой европейски гранд?

Прав сте в разсъжденията си, но нещата се стекоха така не защото съм го целял. Преговорите ми с по-големите отбори или футболния ни съюз преминаха по един и същи начин - аз си поставям исканията и вижданията за реализация на идеите ми и се стигна до там, че Черноморец ми даде най-добри условия. Ако БФС ми беше предложил по-добри условия, щях да съм национален селекционер, ако Левски беше, щях да съм треньор там. Явно обаче, че те имат други виждания за нещата и начин на работа.

Признайте, кой отбор ви лежи най-много на сърцето и искате да го ръководите след време?

На сърцето ми е Щутгарт, той винаги ще бъде там. Отборите, през които съм минал винаги ще са ми на сърцето - Спортинг Лисабон, Щутгарт...

Етър?

Там и до ден днешен помагам. Но в Търново бюрокрацията е голяма и общината не помага особено. Трудно е да реализирам нещо там. Начина на мислене е твърде тесноглед, за да мога да се реализирам като специалист. Брат ми е там и помагам както мога.

Тоест няма да ви видим някой ден в Етър?

Няма условията за такова нещо. Управниците не създават условия за работа. Както казах, отстрани ще помагам с каквото мога.

Сега е актуална темата за националния отбор и шансовете ни. Увеличиха ли се те?

Това ще разберем като свършат квалификациите. Въпросът е ясен, промяната която настана донесе положителни неща. Това, от което един национален отбор се нуждае за да има успех, вече е на лице - дух, желание за игра за България, чест да бъдеш национален състезател и борба до последно. Хората, в лицето на Станимир Стоилов и Наско Сираков, успяха да го постигнат за кратко време. Това е основата. Оттук нататък вече идват качествата на състезателите и възможностите им, противниците, но това не зависи от треньорите и ръководителите.

Вие като специалист кой играч бихте повикал, който Мъри пропуска? И обратното, кой играч от повиканите, бихте пропуснал?

Нали не мислите, че ще ви отговоря на този въпрос? Не мога да направя такъв анализ на треньора на националния отбор. Стоя твърдо зад Стоилов и зад БФС. Ако дойде време да се критикува някой, ще си кажа мнението, но сега в момента просто няма капка мисъл в главата ми за критика, всичко е изцяло положително.

Мнозина смятат, че Бербатов не заслужава капитанската лента толкова колкото Стенли. Има ли основания за това?

Има си треньорско ръководство, специалисти, които определят кой да е капитан. Мен това не ме интересува. И двамата са великолепни футболисти и заслужават да носят капитанската лента. Не знам защо се създава такъв проблем. Бербатов беше контузен и като втори капитан Стилиян изведе отбора и изигра два перфектни мача. Не знам защо българската медийна джунгла търси конфликти...

Това е по-скоро мнение на феновете...

Феновете са си фенове. Хората, които решават са в ръководството и те знаят най-добре какво да направят за националния отбор. И двамата футболисти са незаменими.

За финал ви връщам в родния шампионат, Локомотив (София) - Черноморец, прогнозирайте резултат?

Трудно ми е да дам прогноза. Излизаме за победа. Надявам се да не загубим, защото е много важен двубой за нас. Локомотив обаче е доста бързо развиващ се клуб, който няма загуба от началото на шампионата. Вкарват много голове и сме респектирани, но ще опитаме да ги спрем.

Няма коментари: